Usted está aquí

Artículo

Enf. Anest. Vol.4 Nº 2 2019
Dra. Jackie Rowles, profesora asociada de práctica profesional en la Escuela de Manejo Avanzado del Dolor de la Escuela de Enfermeras de Anestesia de la Universidad Cristiana de Texas. Presidenta de la IFNA.

Dra. Jackie Rowles, profesora asociada de práctica profesional en la Escuela de Manejo Avanzado del Dolor de la Escuela de Enfermeras de Anestesia de la Universidad Cristiana de Texas. Presidenta de la IFNA.

 

Enferm. anest.-reanim. ter. dolor (Internet) Vol.4 nº2 2019 / ISSN: 2529-9670

 

Autora: Ballesteros Barrado, A.1

1. Directora de ASEEDAR-TD Edición digital.

 

 

La Dra. Jackie Rowles, profesora asociada de práctica profesional en la Escuela de Manejo Avanzado del Dolor de la Escuela de Enfermeras de Anestesia de la Universidad Cristiana de Texas. Ella es la ex directora fundadora del Programa de Enfermeras de Anestesia y profesora asociada en la Escuela de Enfermería de Leighton, e instructora clínica de la Facultad de Medicina Osteopática de la Universidad Marian.

La Dra. Rowles obtuvo una licenciatura en enfermería de Ball State University, una maestría en administración de empresas de la Universidad de Memphis, un certificado en anestesia de enfermería de la Escuela de Enfermeras de Anestesia del Centro Médico Truman, junto con una maestría en Biología de Universidad de Missouri en Kansas City. Además, obtuvo un certificado de post-maestría como Enfermera Practicante de Adultos de la Universidad de Ball State y un título de Doctor en Práctica de Enfermería de la Universidad de Barry. La Dra.. Rowles es una Enfermera Anestesista Registrada Certificada (CRNA) y una Enfermera Practicante de Adultos Certificada (ANP-BC) con liderazgo y experiencia clínica reconocida a nivel nacional e internacional en la especialidad de manejo del dolor.

Se ha desempeñado como representante de los Estados Unidos en el país para IFNA desde 2010 y está en su tercer mandato como presidenta de IFNA.

La Sra. Rowles, también es miembro de la Academia Estadounidense de Enfermería y tiene el título de Diplomada en la Academia Estadounidense de Manejo Integral del Dolor. La Sra. Rowles es ex presidenta de la Asociación Americana de Enfermeras Anestesistas (AANA) y se desempeñó como Directora Ejecutiva interina en 2009.

La Dra. Rowles es miembro de la Iniciativa Global de la Organización Mundial de la Salud para la Atención Quirúrgica Esencial y de Emergencia (OMS GIEESC), y acaba de completar un período de 3 años en la Junta Directiva de la Alianza G4 (una organización global para el acceso a la Cirugía, Obstetricia, Trauma y Anestesia) con dos años como Tesorero. Es miembro del Grupo de Trabajo Global Manpower de la Federación Mundial de Sociedades de Anestesiólogos y también forma parte del Grupo de Trabajo de Competencias Centrales de la WFSA. Además de eso, ella es miembro de la Junta Asesora del Colegio de Salud de la Universidad de Ball State.

La Dra. Rowles es un orador muy solicitado en reuniones locales, estatales, nacionales e internacionales de educación continua. Fue profesora en la Cumbre SAFE-T de Anestesia de la WFSA-Royal Society of Medicine en abril de 2018 y será una oradora invitada para el Congreso Mundial de Anestesiólogos de la WFSA, el próximo septiembre de 2020.

 

 

ASEEDAR-TD. La Federación Internacional de Enfermeras Anestesistas (IFNA) fue fundada en 1989. Actualmente tiene una presencia activa en 43 países. ¿Cómo definirías este presente hoy?

 

J.R. IFNA fue fundada con 11 países fundadores. El 10 de junio de 2019 celebramos nuestro 30 cumpleaños y estamos cerca de finalizar nuestro Libro de Historia de 30 años. Hoy tenemos 43 países y esperamos más. Al principio, IFNA tuvo que asentarse como organización. La estructura tenía que ser una prioridad, como el desarrollo de los estatutos, normas y salud financiera. Entiendo que hubo muchos años difíciles y la federación tuvo problemas financieros. La estructura de las cuotas cambió y sus líderes hicieron un gran trabajo al priorizar las iniciativas basadas en recursos limitados. Hoy estamos en una posición sólida, gracias a los líderes que nos precedieron. Hoy somos una organización segura que puede celebrar la fuerza y ​​la sabiduría de aquellos que participaron antes que nosotros y de aquellos que ahora trabajan con nosotros. La principal diferencia entre el pasado y el presente es que ahora podemos  focalizarnos para mantener nuestra salud organizacional, pero manteniendo la perspectiva sobre lo que ocurre fuera y así avanzar a través de relaciones de colaboración y trabajo. Es un momento muy afortunado para nosotros como organización. Nuestros CNR (Consejo de Representantes Nacionales), comités y grupos de trabajo están llenos de personas dedicadas y trabajadoras que están comprometidas y son responsables de nuestro éxito. También seguiremos trabajando para establecer el reconocimiento y el respeto merecidos por el trabajo que hacemos y las contribuciones que hacemos a la salud global.

 

 

ASEEDAR-TD. IFNA, es la voz autorizada para enfermeras anestesistas y enfermeras de anestesia, apoyando y mejorando la atención de anestesia de calidad en todo el mundo. ¿Qué le dirías a las enfermeras españolas sobre IFNA?

 

J.R. IFNA es un grupo muy cercano con nuestros miembros, convirtiéndose en una gran familia. Nos cuidamos unos a otros y nos gusta estar en contacto entre nosotros en nuestras reuniones formales. Todos son serviciales, amables y respetuosos. Realmente queremos aumentar el respeto y el reconocimiento de nuestra profesión y ser los mejores proveedores posibles para nuestros pacientes. Nos encantaría conocer a tantos de ustedes como sea posible. Nuestro próximo Congreso Mundial es en Sibenik, Croacia, del 2 al 5 de mayo de 2022. ¡Por favor, vengan!

 

 

ASEEDAR-TD. Fundación de educación e investigación IFNA. ¿Qué es esto? ¿Pueden las enfermeras españolas de anestesia también ser parte de estos programas?

 

J.R. El propósito de la Fundación es apoyar a nuestros miembros, como sea posible. Aquellos que están haciendo trabajos de investigación o con un programa de intercambio de estudiantes y profesores. Por supuesto, siempre estamos buscando donaciones para hacer crecer nuestra Fundación. En los últimos 3 años, hemos otorgado subvenciones a personas que realizan investigaciones sobre anestesia en enfermeras en Suiza, Corea y Japón.

Por supuesto que las enfermeras de anestesia españolas pueden participar en los trabajos de investigación o ayudarnos a recaudar fondos para poder ayudar a más enfermeras anestesistas. Tenemos un proceso de solicitud abierto a todos los miembros. La información detallada está disponible en nuestro sitio web (https://ifna.site/).

 

 

ASEEDAR-TD. La IFNA ha desarrollado Estándares Internacionales de Educación, Práctica, Monitoreo y un Código de Ética para la profesión de anestesia en enfermeras. por lo tanto, ¿es correcto decir que las normas de diferentes países son similares o comparables entre sí?

 

J.R. Los estándares IFNA se desarrollaron con el aporte de todos nuestros países miembros y en realidad son bastante comparables. El comité de Educación y Práctica analiza y revisa los estándares cada pocos años y hace recomendaciones al Consejo de Representantes Nacionales (CNR) sobre cualquier cambio necesario. El CNR es la autoridad de aprobación final. Si bien, puede haber algún grado de diferencia entre países, creo que son pequeños. Nuestros estándares deben ser el objetivo para todos, no solo para los miembros de nuestro país, ya que están basados ​​en evidencia y creados para garantizar la calidad y la seguridad de la atención de anestesia en nuestros pacientes.

 

 

ASEEDAR-TD. Entre los objetivos de la IFNA está promover el reconocimiento de la anestesia de enfermería. Como bien sabes en nuestro país no hay reconocimiento oficial. Nuestra asociación ha estado trabajando en este reconocimiento durante años. ¿Cómo crees que IFNA podría contribuir a tal reconocimiento?

 

J.R. ¡A IFNA le encantaría ayudar! En otros países, me he reunido con el Ministerio de Salud, el Ministerio de Educación y / o las autoridades de licencias o regulaciones. En varios casos, he escrito cartas a los formuladores de políticas para abogar por el reconocimiento, la educación especializada, la titulación y la protección del título para enfermeras anestesistas. Compartir los estándares de la IFNA y el modelo de plan de estudios para los programas educativos de enfermeras de anestesia (certificado, licenciatura, maestría) ha sido útil para fortalecer el reconocimiento y el alcance de la práctica de las enfermeras anestesistas. Estaríamos encantados, de cualquier manera, de ayudarlos a informar a su gobierno y a los encargados de formular políticas a cerca de las enfermeras anestesistas y la necesidad de una definición específica de roles, educación y capacitación sobre anestesia para una atención segura de la anestesia.

 

 

ASEEDAR-TD. Recientemente asistió al Congreso del Consejo Internacional de Enfermeras "Más allá de la atención médica a la salud" en Singapur. ¿Cuáles diría que han sido las principales conclusiones de este congreso?

 

J.R. Las reuniones del CIE siempre están llenas de temas interesantes. Esta reunión se centró en la salud y el bienestar como prevención de enfermedades y no solo en el cuidado de las personas enfermas. Muy oportuno, en mi opinión. También encuentro que las reuniones del CIE, son una gran oportunidad para establecer contactos y mantenerse al día con lo que está sucediendo en todas las áreas de la enfermería mundial. ¡Asistí a la reunión del CIE en Barcelona y fue la reunión más grande celebrada hasta ahora!

 

 

ASEEDAR-TD. El CIE ha pedido oficialmente a IFNA que elabore un documento de orientación sobre anestesia global en enfermería. ¿Qué objetivo principal se espera de esta directriz?

 

J.R. El objetivo, es una definición internacional aceptada y el reconocimiento del papel de práctica avanzada de la enfermera anestesista. Todavía, hay muchos que no entienden que existen enfermeras anestesistas y no conocen los beneficios que brindamos al proporcionar acceso a servicios quirúrgicos en tantas áreas que no tendrían ninguno o que por el contrario no contarían con medios suficientes. También es importante que seamos nosotros quienes nos definamos y no seamos definidos por otros que no conocen o entienden nuestra educación, capacitación, habilidades y la atención que brindamos. Tal vez este trabajo sirva para ayudarlo en sus esfuerzos por obtener el reconocimiento y la protección del título.

 

 

ASEEDAR-TD. IFNA fue la primera organización de enfermería en unirse a la Alianza G4 (Alianza Global para el Cuidado de Traumatismos, Cirugía, Obstetricia y Anestesia) y el único otro miembro de la organización de enfermería es la Asociación Americana de Enfermeras Anestesistas. ¿Qué significa para las enfermeras de anestesia pertenecer a esta Alianza?

 

J.R. Abogar por la anestesia, es uno de los 4 principios del G4. Si no estamos allí, entonces; la anestesia solo puede ser definida por la representación del médico. Es extremadamente importante que nos presentemos, representemos nuestra profesión, participemos y colaboremos con nuestros socios de atención médica. Queremos poder contribuir  en la formulación de políticas y las decisiones que afectan a nuestra profesión y  la de las personas que cuidamos. De lo contrario, solo podemos reaccionar ante lo que otra persona decida por nosotros y por nuestros pacientes. Queremos ser conocidos como expertos en nuestro campo y ser una organización a la que recurran otros para obtener colaboración y asistencia. No podemos hacer eso sin estar involucrados.

 

 

ASEEDAR-TD. Como presidente de IFNA junto con el Sr. Pascal Rod (Director Ejecutivo de IFNA) se les pidió que se unieran al grupo de trabajo global de la fuerza laboral de la WFSA, y después de unirse a usted se le pidió que se uniera al grupo de trabajo de competencias básicas de anestesia. ¿Qué impacto puede generar al trabajar juntos?

 

J.R. Ninguno de nosotros puede entenderse realmente a menos que nos conozcamos. Remangarse las mangas y trabajar juntos para compartir un objetivo común de bien es una experiencia muy positiva. Una de las citas favoritas que he leído dice "para obtener la cooperación hay que dar cooperación". Estoy totalmente de acuerdo con eso. Nadie está completamente en lo cierto o completamente equivocado. La asistencia sanitaria es una profesión difícil. Sabemos que no hay suficientes médicos o enfermeras a nivel global disponibles para atender al público. Trabajar juntos, nos da la oportunidad de conocernos y entendernos. Debemos centrarnos en objetivos comunes y minimizar los efectos negativos para mejorar en pro de nuestros pacientes. Debemos trabajar juntos en soluciones y maneras en las que podemos aumentar la calidad de la atención y tener un efecto positivo en la escasez de profesionales para que la anestesia esté a disposición para cualquier persona que la necesite, y garantizar que esté disponible en el momento en que se necesite.

 

 

ASEEDAR-TD. Nursing Now es una campaña global para mejorar la salud al elevar el estado y el perfil de la enfermería. La campaña se extenderá hasta fines de 2020, el bicentenario del nacimiento de Florence Nightingale y un año en que las enfermeras se celebrarán en todo el mundo como resultado del Año de la Enfermera y la Matrona. ¿Qué opinas de esta campaña? ¿Por qué necesitamos una campaña de enfermería?

 

J.R. ¡Creo que una campaña de este tipo está muy atrasada! Las enfermeras son la clave para una buena atención médica. Somos el centro de la rueda. Cada disciplina interactúa con nosotros. Las enfermeras han sido pasadas por alto y no han sido respetadas lo suficiente por los conocimientos, habilidades y competencias que hemos desarrollado. Espero que esta campaña marque una gran diferencia en el conocimiento y respeto por todas las enfermeras. Demasiadas enfermeras se agotan y dejan la profesión. ¡No podemos parar con solo un año de esfuerzo! Debemos continuar elevando nuestras voces colectivas. Debemos ser escuchados para marcar la diferencia e impulsar el cambio. El status quo no es aceptable.

 

 

ASEEDAR-TD. Para finalizar, estoy seguro de que te han entrevistado muchas veces. Pero, ¿cuál es la única pregunta que deseabas que alguien te hubiera hecho, pero que nunca hiciste?

 

J.R. Qué gran pregunta y una que nunca me han hecho antes. Supongo que tal vez la pregunta sería: con todas las dificultades que tiene la profesión de enfermería y, en particular, los continuos desafíos para el papel de práctica avanzada de los anestesistas de enfermería, si supiera lo que sabe ahora, todavía se habría convertido en una enfermera y un ¿enfermera anestesista?

A lo cual, probablemente me reiría y haría una pausa por un breve segundo antes de responder:

¡ABSOLUTAMENTE!

Estoy orgullosa de ser enfermera. Ser alguien que ve el panorama general que rodea a nuestros pacientes y nuestra profesión y ser alguien que siempre se preocupa por los demás y trabaja para avanzar hacia el bienestar. Para mí, aunque la profesión de enfermería tiene luchas continuas, sigue siendo un regalo. Y es mi regalo dar a los demás.

 

 

Ahora solo nos queda agradecerle mucho el interés y la amabilidad por darnos esta entrevista.

 

Gracias por la oportunidad de mostrar la IFNA.

 

Jackie

 

 

Comentario: La entrevista ha sido traducida la castellano

 

 

 

Entrevista original

 

Dr. Rowles is a President of the International Federation of Nurse Anesthetists (IFNA).

Introducing her isn't as easy as you might think.  Her curriculum vita is really impressible.

Jackie Rowles an Associate Professor of Professional Practice at Texas Christian University’s School of Nurse Anesthesia’s Advanced Pain Management Fellowship.  She is the former founding Nurse Anesthesia Program Director and an Associate Professor in the Leighton School of Nursing, and Clinical Instructor for the College of Osteopathic Medicine, Marian University.

Dr. Rowles earned a bachelor's degree in nursing from Ball State University, a master's degree in business administration from the University of Memphis, a certificate in nurse anesthesia from the Truman Medical Center School of Nurse Anesthesia coupled with a Master of Arts degree in Biology from the University of Missouri at Kansas City. Further, she earned a post-masters certificate as an Adult Nurse Practitioner from Ball State University and a Doctor of Nursing Practice degree from Barry University. Dr. Rowles is a Certified Registered Nurse Anesthetist (CRNA) and Board Certified Adult Nurse Practitioner (ANP-BC) with nationally and internationally recognized leadership and clinical expertise in the specialty of pain management.

She has served as the United States country representative for IFNA since 2010 and is in her third term as IFNA President.

Ms. Rowles is also a Fellow in the American Academy of Nursing and holds Diplomate status in the American Academy of Integrative Pain Management. Ms. Rowles is a former President of the American Association of Nurse Anesthetists (AANA) and served as interim Executive Director in 2009.

Dr. Rowles is a member of the World Health Organization’s Global Initiative for Essential and Emergency Surgical Care (WHO GIEESC), and just completed a 3-year term on the Board of Directors of the G4 Alliance (a global organization for access to Surgical, Obstetrics, Trauma, and Anesthesia Care)k with two years as Treasurer.  She is a member of the World Federation of Societies of Anaesthesiologists Global Manpower Workgroup and also serves on the WFSA Core Competencies Workgroup.  Apart from that she serves as a member of the Ball State University College of Health Advisory Board.  

Dr. Rowles is a sought-after speaker for local, state, national and international continuing education meetings.  She was a lecturer at the WFSA-Royal Society of Medicine’s Anesthesia SAFE-T Summit in April 2018 and is an invited speaker for WFSA World Congress of Anaesthesiologists, September 2020.

 

 

ASEEDAR-TD. The International Federation of Nurse Anesthetists (IFNA) was founded in 1989. Currently has an active presence in 43 countries. How would you define this present today?

 

J.R. IFNA was founded with 11 charter countries.  On June 10th, 2019 we celebrated our 30th birthday and are close to finalizing our 30-year History Book.  Today we have 43 countries and are hoping for more. In the beginning IFNA had to take care of itself as an organization.  Structure had to be a priority such as development of the bylaws, standards, and financial health.  I understand there were many hard years and the federation struggled financially The dues structure was changed, and the leadership did a great job of prioritizing initiatives based on limited resources.  We are in a strong position today due to those leaders who served before us.  Today we are a secure organization that can celebrate the strength and wisdom of those who served before us and those who now serve with us.  The main difference between the past and present is that we are now able to focus one eye inward to maintain our organizational health, but keep one eye outward to move us forward through collaborative relationships and work.  It is a very blessed time for us as an organization.  Our CNR, committees and task forces are full of dedicated and hard-working people who are committed to and responsible for our success.  We will also keep working to establish the recognition and respect deserved for the work we do and contributions we make to global health.

 

 

ASEEDAR-TD. IFNA, is the authoritative voice for nurse anesthetists and nurse anesthesia, supporting and enhancing quality anesthesia care worldwide. What would you say to the Spanish nurses about IFNA?

 

J.R. IFNA is a very close group with our members becoming like a large family.  We care for one another and we like to stay in contact with one another in-between our formal meetings.  Everyone is helpful, kind and respectful.  We truly want to increase the respect and recognition for our profession and be the best providers we can be for our patients. We would love to meet as many of you as possible.  Our next World Congress is in Sibenik, Croatia, May 2-5, 2022.  Please come!

 

 

ASEEDAR-TD. IFNA education & research foundation. What is this? Can Spanish anesthesia nurses also be part of these programs?

 

J.R. The Foundation’s purpose is to support our members, as possible, who are doing research work  or with a student-faculty exchange program.  Of course, we are always looking for donations to grow our Foundation.    In the last 3 years, we have provided grants to individuals doing research on nurse anesthesia in Switzerland, Korea, and Japan. Absolutely Spanish anesthesia nurses can take  part in research efforts or to help us raise funds in order that we are able to help more nurse anesthetists.  We have an application process that is open to all members. Detailed information is available on our website (ifna-site). 

 

 

ASEEDAR-TD. The IFNA has developed International Standards of Education, Practice, Monitoring and a Code of Ethics for nurse anesthesia profession. therefore, is it accurate to say that standards’ from different countries are similar or comparable to each other?

 

J.R. The IFNA standards were developed with input from all of our member countries and actually they are pretty comparable.  The Education ad Practice committee review and revise the standards every few years and make recommendations to the Council of National Representatives (CNR) on any needed changes.  The CNR are the final approving authority. While there may be some degree of difference between countries, I believe they are small. Our standards should be the goal for all, not just our country members as they are evidenced based and created to ensure quality and safety of anesthesia care for our patients.

 

 

ASEEDAR-TD. Among the IFNA’s goals is to promote the recognition of nurse anesthesia. As you well know in our country there is no official recognition. Our association has been working on this recognition for years. How do you think IFNA could contribute to such recognition?

 

J.R. IFNA would love to help!  In some other countries, I have met with the Ministry of Health, Ministry of Education and/or the licensing or regulation authorities.  In several instances, I have written letters to the policy makers to advocate for recognition, specialty education, titling, and title protection for nurse anesthetists.  Sharing of the IFNA standards and model educational curriculum for nurse anesthesia educational programs (certificate, bachelor’s, master’s degrees) have been helpful in strengthening recognition and scope of practice for nurse anesthetists. We would be happy, in any way, to assist you in educating your government and policy makers about nurse anesthetists and the need for specific role definition, anesthesia education and training for safe anesthesia care.

 

 

ASEEDAR-TD. Recently you have attended to International Council of Nurses Congress “Beyond Healthcare to Health” on Singapore. What would you say have been the main conclusions of this congress?

 

J.R. ICN meetings are always full of interesting topics.  This meeting had a focus on health and wellness as a prevention of illness and not just being focused on caring for ill individuals.  Very timely, in my opinion.  I also find the ICN meetings are a strong opportunity for networking and keeping up with what is going on in all areas of global nursing.  I attended the ICN meeting in Barcelona and it was the largest ICN meeting yet!

 

 

ASEEDAR-TD. The ICN has officially asked IFNA to develop a guideline paper on global nurse anesthesia. What principal goal will be expected of it guideline?

 

J.R. The goal is for an accepted international definition and recognition of the advanced practice role of the nurse anesthetist.  There are still so many who do not understand nurse anesthetists exists and don’t know the benefits we provide in bringing access to surgical services in so many areas that would not have any or not enough.  It is also important we are the ones to define ourselves and not be defined by others who do not know or understand our education, training, skills and the care we provide.  Maybe this work will serve to help you in your efforts to gain title recognition and title protection.

 

 

ASEEDAR-TD. IFNA was the first nursing organization to join the G4 Alliance (Global Alliance for Trauma, Surgical, Obstetrical and Anesthesia Care) and the only other nursing organization member is the American Association of Nurse Anesthetists. What does it mean for anesthesia nurses to belong to this Alliance?

 

J.R. Advocating for anesthesia is one of the 4 principles of the G4.  If we are not there, then anesthesia can only be defined by the physician representation.  It is extremely important we show up, represent our profession, participate and collaborate with our healthcare partners.  We want to be able to provide input into policy making and decisions that affect our profession and those we care for.  Otherwise we can  only react to what someone else decides for us and our patients.  We want to be known as experts in our field and be an organization others turn to for collaboration and assistance.  We can’t do that without being involved.

 

 

ASEEDAR-TD. As a president of IFNA and Mr. Pascal Rod (Executive Director of IFNA) were asked to join the WFSA global workforce workgroup, and after joining you were asked to join the anesthesia core competency workgroup.

What impact can it generate from working together?

 

J.R. None of us can truly understand one another unless we get to know each other.  Rolling up your sleeves and putting in hard work together that shares a common goal of good is a very positive experience. One of the favorite quotes I have seen states “in order to get cooperation you have to give cooperation.”  I totally agree with that.  No one is ever completely right or wrong.  Healthcare is a tough profession.  We know there are not enough global physicians or nurses available to care for the public.  Working together gives us an opportunity to get to know and understand each other.  We must focus on our common goals and minimize negatives in order to do the best for our patients. We must work together on solutions and ways we can raise the quality of care and positively affect the manpower shortage so that anesthesia is available for anyone and everyone who has a need for it – and ensure it is available at their time of need.

 

 

ASEEDAR-TD. Nursing Now is a global campaign to improve health by raising the status and profile of nursing. The campaign will run until the end of 2020, the 200th anniversary of Florence Nightingale’s birth and a year when nurses will be celebrated worldwide as a result of the Year of the Nurse and the Midwife. What do you think about this campaign? Why we need a nursing campaign?

 

J.R. I think a campaign of this type is long overdue!  Nurses are the key to good healthcare.  We are the center of the wheel.  Every discipline interacts with us.  Nurses have long been overlooked and not respected enough for the knowledge, skills and competencies we have developed.  I am hoping this campaign makes a huge difference in the knowledge and respect for all nurses.  Too many nurse burn out and leave the profession.  We cannot stop with just a one-year effort!  We must continue to raise our collective voices.  We must be heard in order to make a difference and push change forward.  The status quo is not acceptable.

 

 

ASEEDAR-TD. To end, I´m sure that you've been interviewed many times. But, what’s the one question you wished someone would have asked you, but never did?

 

J.R. What a great question and one I have never been asked before.  I guess maybe the question would be:  With all the struggles the nursing profession has, and in particular, continued challenges to the advanced practice role of nurse anesthetists, if you knew then what you know now, would you still have become a nurse and a nurse anesthetist?

To which, I would most likely laugh and pause for a brief second before answering:

ABSOLUTELY! 

I am proud to be a nurse.  To be someone who sees the big picture surrounding our patients and our profession and to be someone who is always concerned for others and working to move them toward wellness.  To me, although the nursing profession has continual struggles, it is still a gift.  And it is my gift to give to others.

 

 

It only remains for us now to thank you very much for the interest and kindness for giving us this interview.

 

Thank you for the opportunity to showcase the IFNA.

My best,

Jackie